+32 (0)11 - 96 09 76

Een beheerdersniveau voor ieders budget

Ultimate

139 / maand

  • Installatie van je server
  • Wekelijkse updates
  • 24/7 hardware monitoring
  • 24/7 proactieve monitoring
  • 24/7 applicatie monitoring
  • Dagelijkse back-ups
  • 2 uur ondersteuning / maand
  • Ondersteuning Ma-Za 8-20u
  • 6u reactietijd voor support
  • Storingen 24/7
  • 6u reactietijd voor storingen

Standard

0 altijd inbegrepen

  • Installatie van je server
  • Wekelijkse updates
  • 24/7 hardware monitoring
  • 24/7 proactieve monitoring
  • 24/7 applicatie monitoring
  • Dagelijkse back-ups
  • 30 min. ondersteuning / maand
  • Ondersteuning Ma-Vr 9-17u
  • 10u reactietijd voor support
  • Storingen 24/7
  • 10u reactietijd voor storingen

Wat omvat het beheer precies?

Installatie en onderhoud

Wij installeren en onderhouden je server

We maken je server startklaar, met het Plesk controlepaneel of met de gewenste applicatie. Eens je server operationeel is, installeren we wekelijks alle beschikbare updates. Dat doen we steeds op maandagochtend tussen 05:00u en 06:00u. We nemen dagelijks een back-up van je server tussen 00:00u en 00:05u. Zien we best-practice configuratiewijzingen? Dan laten we je dat weten.

Wanneer een update wordt uitgebracht voor een veiligheidsprobleem met een CVSS 3 score van 7.0 - 8.9, dan evalueren we of het nodig is om deze update buiten het wekelijks onderhoudsvenster te installeren. Wanneer het probleem een CVSS score van 9.0 - 10.0 krijgt, dan wordt het wekelijks onderhoudsvenster niet afgewacht en wordt deze update zo spoedig mogelijk geïnstalleerd.

Storingen 24/7

Geraakt je server om welke reden dan ook onbereikbaar of werkt je applicatie niet meer naar behoren? Dan gaan we aan de slag om dat op te lossen. Heb je een dedicated server, dan vervangen we uiteraard ook de hardware als deze faalt.

Storingen 24/7
Monitoring 24/7

Monitoring 24/7

We monitoren 24/7 je server. Daarbij checken we onder andere de hardware aspecten zoals CPU, geheugen, load en beschikbare opslagruimte. We houden ook een oogje in het zeil of alle services en applicaties draaien en bereikbaar zijn. Doet er zich een probleem voor? Dan grijpen we in.

Vragen tijdens ondersteuningsuren

Bij ieder beheerdersniveau beschik je over een bepaalde ondersteuningstijd. We helpen je bij vragen of gewenste aanpassingen van configuraties of nieuwe installaties van bepaalde software. Inhoudelijke vragen over je applicatie mag je ons ook stellen, we proberen te helpen in zoverre dat we kunnen.

Vragen tijdens ondersteuningsuren

Veelgestelde vragen

Wij installeren standaard Debian. Op vraag kunnen wij ook Ubuntu, CloudLinux of Red Hat Enterprise Linux installeren. Valt je keuze op nog een ander besturingssysteem? Interessant! Neem contact met ons op en we bekijken de mogelijkheden.

Wij focussen ons momenteel enkel op Plesk.

Ja, wij ondersteunen ook servers zonder controlepaneel. Neem contact met ons op om je project te bespreken.

Hoewel we dat zeker niet aanraden, kunnen updates uitgesteld worden. Maar let op; wij leveren enkel ondersteuning op software wat ook door de ontwikkelaar actief ondersteund wordt.

Dat is standaard niet voorzien in het beheer. Maar neem gerust even contact met ons op en we bespreken de mogelijkheden!

Als we zien dat we voor een vraag of opdracht meer tijd nodig zullen hebben dan wat je nog beschikbaar hebt, dan nemen we contact met je op. Gepresteerde meeruren worden tegen het normale uurtarief gefactureerd. Gebeurt dit stelselmatig, dan is het aangeraden om een hoger beheerdersniveau te kiezen.

We nemen standaard iedere 24u een back-up van je volledige cloud VPS server (exclusief externe schijven). Deze back-ups worden op dezelfde fysieke locatie opgeslagen als je cloud server en worden 7 dagen bewaard. Externe opslag van je back-ups is sterk aanbevolen, neem contact op en we bespreken de mogelijkheden.

Neen, helaas. Niet opgenomen uren komen op het einde van de maand te vervallen. De beheertijd start bij het begin van iedere kalendermaand.

Heb je een specifieke nood aan software, neem dan contact met ons op.

Neen, wij onderhouden geen applicaties wat niet in ons aanbod zitten. Moest je hierbij hulp nodig hebben, dan kunnen we je gerust in contact brengen met externe ontwikkelaars die je wellicht kunnen helpen.

Een migratie van een server kan een complexe operatie zijn. Vaak neemt dit meer tijd in beslag dan er inbegrepen is in onze beheerderspakketten Neem gerust contact met ons op en we bekijken de mogelijkheden.

Jazeker. Als je toepassing extreem veel kracht nodig heeft, kunnen we een server op dedicated hardware aanbieden en ondersteunen. Neem contact met ons op om je noden te bespreken.

Geclusterde projecten vinden wij zeer interessant! Neem zeker contact met ons op om je noden te bespreken.

Vanaf 5 beheerde cloud servers kan je genieten van interessante kortingen. Neem hiervoor contact met ons op.

Het laatste uit onze blog